torsdag 12 november 2009

Månadens Bottentia: Världens sämsta biroller, #8

Microsoft Word är kanske det absolut värsta som någonsin funnits och förtjänar ett ingående inlägg framöver (känn dig manad, Rally), men då vi avhandlar biroller den här månaden så måste världens förhatligaste gem föras fram. I tid, otid, förtid, dåtid, och urtid ploppade denna till synes vänliga filur upp längst ner till höger och fuckade upp det man höll på med. "Du ser ut att hålla på med nåt busenkelt. Vill du komplicera allt?" var kontentan av gemets små kommentarer. Har någon någonsin blivit hjälpt av gemet? Allvarligt talat, har någon något gott att säga om denna snirkliga virtuella ståltråd? Jag vill veta det i så fall.

6 kommentarer:

  1. Instämmer helt. Gemet är en dryg och odräglig typ som lägger sig i i tid och otid. Jag har fortfarande inte kommit över det snorkiga (men korkade) "Det ser ut som att du håller på att skriva ett brev?" No shit, liksom.

    SvaraRadera
  2. Nepp, det är helt värdelöst. Hjälper liksom inte att man kan ändra till en annan figur om man vill, som typ tiger eller nalle eller... ja, jag kommer inte ihåg, men de är lika blåsta de också! Energin programmerarna lade ner på gemet skulle man ju önskat att de lagt ner på att få Word att göra som man vill direkt istället.

    SvaraRadera
  3. Jag hatar, hatar, hatar gemet!

    SvaraRadera
  4. Min mamma tycker att gemet är "söt"

    SvaraRadera
  5. Oj nu tog du i från tårna. Trodde du satt på mac och open office. Om du nu ska hata saker som inte direkt berör dig, hata att barn svälter i Afrika eller nått.

    SvaraRadera
  6. Precis som att övriga birollsinnehavare i vår lilla nedräkning inte påverkar mitt vardagliga liv nämnvärt (jag kollar inte på Indiana Jones varje dag. Eller ens varje år) så har gemet ändå gjort tillräckligt mycket skada för att tas upp här. Att afrikanska barn svälter ihjäl varje dag ändrar inte på det.

    SvaraRadera