torsdag 19 november 2009

Månadens Bottentia: Världens sämsta biroller, #4

Även om jag pratat med initierade källor som tycker att han både är charmig och liggbar så tycker jag att Mr Big i Sex and the City är rätt värdelös. Visst, han är lång, sval och stenrik vilket säkert kan uppfattas som attraktivt, men att en stor del av serien bygger på att han och Carrie ska få varann är ju bara befängt. De har gjort slut kanske en miljard gånger och allt pekar på att de inte passar ihop för fem jävla öre men ändå ska man gå och hoppas att det löser sig för dem. Han är ett svin helt enkelt men allt han behöver göra är att le lite busigt så faller Carrie pladask, som den fjantiga jöns hon är. Vad är hennes problem egentligen? Hur många retoriska livsfrågor hon än knackar in på sin Powerbook så når hon inte en enda jävla insikt. Hm, vid närmare eftertanke så är det nog Carrie jag inte gillar egentligen och då är det väl naturligt att hennes drömman inte faller mig i smaken heller. I själva verket så gillar jag nog inte Sex and the City särskilt mycket alls, så jag borde väl inte bry mig.
Men det gör jag.

5 kommentarer:

  1. Helt rätt. Vem vill ha en "mr Big" i sitt liv? Läser och hör titt som tätt om denna "mr Big". Korkade brudar.

    SvaraRadera
  2. Jag bryr mig också!? Och har pratat så mycket skit om Carrie och vad jag stör mig på med henne att några av mina vänner (Kajsa) har svårt att se serien nu. Det väcker i alla fall starka känslor, det där programmet. Starka hatkänslor.

    SvaraRadera
  3. Nu blev jag så arg på Mr Big igen att jag måste vila lite.

    SvaraRadera
  4. Mr Big är ju ett ass, jag gillade han snickaren.

    SvaraRadera