tisdag 14 juli 2009

Livet i Ullared


Efter att ha hulkat framför Shabby Chic-bloggar och Scrapbooking-sajter kände jag mig äntligen mogen att googla ordet "mammablogg". Tydligen har det nyligen hållits en mammablogg-gala där priser i olika kategorier delats ut, så det fanns gott om vidriga länkar att utforska.

Jag vill öppna mina vener redan efter att bara snabbt ögnat igenom bloggen Glamourmamman - om livet mellan falukorv och champagne där yogafreaket Nina Carlsson berättar om mysfredagar (hon rekommenderar filmen "Gustaf" som hon tycker är "en rätt kul film även för vuxna"), tjejmiddagar (med väninnor hon naturligtvis kallar för "partypinglorna"), PMS-problem och vardagslyx (doftljus och smågodis).

Men det allra allra värsta är champagnen i Ninas liv. Glamouren. För det Nina kallar glamour är att hasa av sig myskläderna och slinka in i något raffigt från Gina Tricot, möta upp tjejorna och gå på Rhapsody of Rock. Jag upphör aldrig att förvånas över att kvinnor som Nina finns på riktigt. Hur många är dom? Finns dom alltså inte bara i Ullared?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar