måndag 8 juni 2009

Killmys

Skapade en sida på QX för det kunde kanske vara bra att ha. Det är över sju år sen sist och mycket har tydligen hänt i gayvärlden sen dess. Åtminstone i cyberversionen av den. Numera kan man med ett enkelt klick välja bort alla penisbilder som ack så många väljer att lägga upp istället för ett enkelt passfoto. Genast försvinner alla medlemmar med lemmar. En dryg femtedel skulle jag tro. Och vad har vi då kvar? En snabb och extremt ovetenskaplig undersökning ger vid handen följande:

"Överkroppar": 32 % (underkropparna är visserligen borta, men den obligatoriska torso-bilden finns kvar. Det har gått troll i det här; om man inte har med en bild på sin förmodat deffade lekamen är man förmodligen helt enkelt fet. En räddning för undertecknad är förstås subgruppen "Björnar" – håriga feta mansmän. Jag kanske inte är där riktigt än, utan befinner mig i ett ödsligt ingenmansland mellan normal och chubby, men det känns skönt och samtidigt oerhört skrämmande att kroppsfixering även kan gå åt det hållet. Teoretiskt skulle jag kunna bli ratad för att jag inte är fet nog. När det händer får vi se om jag tar det som en förolämpning eller komplimang.)

"Klarinetter": 17 % (torra utbytesstudenter, Friskis&Svettis-funktionärer, tråkiga slipsnissar som poserar med sina musikinstrument, alla med sepiatonade porträttbilder från Prag eller lutandes mot ett träd om hösten)

"Bonbögar": 11 %

"Buttbögar"
: 9 %

"Barbapride": 12 %

"Kramizar": 17 %

"Övriga": 1 %

Och om man söker på medlemsnamn ger nyckelordet: "XL" 205 träffar. Men, och det här är det allra värsta, ordet "mys" ger hela 238 träffar. Tvåhundratrettioåtta bögar har alltså valt att införliva ordet "mys" i sina användarnamn. Några skräckexempel: "Mysgosig", "Gos och mys", "Din myskille", "Kattmys", "Mysig nudistman", "MysigMulligMalmö" och "Mysrumpan". Jag menar, hur presenterar man sig när man väl ses. Hej, Fredrik heter jag, men du känner mig bättre som Mysrumpan.

En annan rolig grej är också när man skapar sin profil, när det gäller att välja kön. Förutom kille/man eller tjej/kvinna kan man förstås välja en massa transvarianter, och det är ju toppen. Men det finns också ett OBS: "Du kan bara ändra kön max två gånger per år". Den meningen ska jag trycka upp på en t-shirt.

3 kommentarer:

  1. Jag anmäler härmed mitt intresse för en t-shirt.
    Storlek M.
    Jag gillar klara färger och hatar pastell.

    SvaraRadera
  2. Om du trycker upp meningen på ett förkläde så vill jag beställa ett ex, som jag kan ha när jag går runt i mitt Shabby Chic-kök.

    SvaraRadera
  3. kommer den som hoodie??/ T

    SvaraRadera